CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »
♥ ALLAH without me is stiil ALLAH but me without ALLAH is nothing ♥ Di saat bersendirian baru kita sedar yang kita hanya ada Tuhan ♥ Sesungguhnya, tudung labuh itu tidak pernah menjadikan dirimu insan yang paling solehah.Kerana kau tidak pernah tahu nilaian solehah di mata Tuhan ♥

Wednesday 29 May 2013

Terima Kasih ABAH


Masihku ingat sewaktu kecilku,
Ayah dengan penuh sabar melayani karenahku,
Tidak sedetik pun memarahiku,
Disaat aku meminta sesuatu,
Ayah tidak pernah menolak malah memenuhi segala permintaanku.
 
Disaat aku memikirkan tentang masa depan,
Aku juga tahu bahawa ayah lebih memikirkan tentang hidup anak-anaknya,
Dari riak wajahmu,
Nada suaramu,
Aku mengetahui ayah menginginkan segulung KEJAYAAN daripadaku.

Begitu tekunnya ayah melakukan kerja,
Berbanting tulang mencari rezeki untuk keluarga,
Peluh yang membasahi pipi tidak dihiraukan.
Penat lelah semua di ketepikan.

Agar aku dapat menikmati hidup,
Detik demi detik,
Hari demi hari,
Bahkan tahun demi tahun.

Ketika aku berada jauh diperantauan,
Ayahlah orang yang paling merisaukan aku sesudah ibu,
Ayahlah yang selalu menanyakan khabar,
Ayahlah yang selalu menanyakan tentang pelajaranku,
Ayahlah yang selalu menanyakan makan dan minumku,
Soalan itu selalu tergiang-giang ditelinga ku.
 
Hanya satu kata yang tidak pernah habis aku ucapkan TERIMA KASIH !! Terima kasih atas segala didikan dan pengorbananmu....==,

P/s : Bagaimana dengan ayah anda?? Sayangilah dia ketika kamu masih memilikinya.....jangan di sia-siakan...... <3
♥ Semoga Bermanfaat ♥

0 ulasan: