CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »
♥ ALLAH without me is stiil ALLAH but me without ALLAH is nothing ♥ Di saat bersendirian baru kita sedar yang kita hanya ada Tuhan ♥ Sesungguhnya, tudung labuh itu tidak pernah menjadikan dirimu insan yang paling solehah.Kerana kau tidak pernah tahu nilaian solehah di mata Tuhan ♥

Sunday 2 June 2013

Menanti Cinta


Menunggu.....
Dan terus menunggu....
Disaat membuat keputusan , kita tidak boleh terburu-buru dalam membuat keputusan.
Kita mesti menginginkan sesuatu yang baik dan tidak sembarangan.

Jika ingin berjalan , belajarlah merangkak dahulu,
Jika ingin berlari , belajarlah berjalan dahuu,
Jika ingin menulis , belajarlah membaca dahulu,
Jika ingin disayangi , belajarlah menyayangi dahulu,
Jika ingin dicintai , belajarlah mencintai dahulu

Dan pada dasarnya,
Lebih baik kamu memilih mereka yang mencintaimu daripada kamu terus menunggu mereka yang kamu cintai, mereka yang kamu belum pasti akan mencintaimu kembali.

'' ALLAH kadang menghadirkan orang yang salah dalam hidup kita, sebelum orang yang tepat agar kamu belajar untuk lebih menghargai dan bersabar yang hidup ini berjalan dengan izin ALLAH S.W.T ''

Tuhan kadang menjauhkan seseorang dari hidup kita kerana mempunyai sebab dan alasan , bersabarlah akan ada yang lebih baik untukmu. Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untuk dirimu.

Penantian....
Siapa kata penantian itu sesuatu yang mudah??
Menunggu....menunggu.....dan terus menunggu.......memang sesuatu yang memeritkan , 
Kadang kita selalu dengar orang kata ''Penantian suatu penyeksaan''
Ia memerlukan masa,
Perasaan yang datang bukan diminta juga tidak diundang,
Sesuatu yang tidak boleh dipaksa..

Namun percayalah...
''CINTA ALLAH'' mengatasi segala cinta,
Disaat cinta ALLAH berbicara cinta yang lain terus membisu,
Begitu hebatnya cinta Agung,
Kerana cinta yang Agung akan terus tumbuh didalam kehidupan,

'' Terkadang sesuatu yang indah dalam hidup kita, memerlukan waktu yang lama, dan selama itu pula penantian itu tidaklah sia-sia''

Kekadang tersungkur dalam menuju cinta-Nya,
Begitu banyak onak duri dan liku-liku(ujian) yang kadang membuat diri ini lemah,
Tersungkur di pertengahan jalan, mujur ada insan yang masih sudi memberi suntikan semangat kedalam diri,
Menjadikan diri terus bangkit mengejar cinta-Nya,


'' Aku merancang dengan cita-cita , tetapi ALLAH merancang dengan CINTA-NYA''




'' Aku merancang ALLAH juga merancang namun jauh disudut lain perancangan ALLAH jua lah yang terbaik''

Jika kau mencari wanita yang cantik ,
Maaf....itu bukan aku,
Jika kau meninginkan wanita yang kaya,
Maaf...mungkin itu bukan aku,
Jika kau mencari wanita yang sempurna,
Maaf....itu juga bukan aku,
Tapi andai kau mencari wanita yang untuk dibimbing bersama kejalan-Nya
YA....ITULAH AKU,

Aku masih mencari-cari erti solehah...
Aku masih  dalam proses belajar
belajar....dan terus belajar...
Dulu kini dan selamanya.


'' Bagaimana mungkin aku berangan-angan untuk menjadi seorang ISTERI yang SOLEHAH andai gelaran ANAK SOLEHAH belum aku dapatkan..''

Mohonlah kepada ALLAH....
Kerana DIA yang memegang hati hamba-hamba-Nya.


P/s : Ku tunggu >.<

♥ Semoga Bermanfaat ♥

2 ulasan:

Unknown said...

assalamualaikum...yusra...ana terharu mmbca warkah anti ...

Unknown said...

waalaikumussalam...Allah....syukran ^_^