CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »
♥ ALLAH without me is stiil ALLAH but me without ALLAH is nothing ♥ Di saat bersendirian baru kita sedar yang kita hanya ada Tuhan ♥ Sesungguhnya, tudung labuh itu tidak pernah menjadikan dirimu insan yang paling solehah.Kerana kau tidak pernah tahu nilaian solehah di mata Tuhan ♥

Monday 17 March 2014

Insan Bernama Sahabat



( Me and Elya)

Assalamualaikum w.b.t  ^__^
Alhamdulillah , masih di beri kesempatan untuk mengupdate sekali lagi blog ini.

arrr..nampak tak gambar kat atas tuu??
Itu lar gambar sorang lagi sahabat saya..nama dia Sharina tapi lebih biasa panggil dia Ina atau Elya saja.
( err....Elya?? Kata nama Sharina awat panggil Elya pula -.- tuu panggilan manja kitaorang takyah jeless...hhe )

Saya daa lama kenal dengan dia nih sejak sekolah rendah lagi masa darjah 3. Masih ingat lagi dia orang first yang tegur aku masa hari pertama masuk sekolah. Ooo soo sweet dear ! 'Aku still ingat lagi tahu Elya....' ^_^
Semasa sekolah rendah..emm , rapat ke tak arr.....jap....hhe ! Mestilah rapat kami macam orang ''couple'' daa mana-mana pergi mesti ada bersama...ceyy !

Waktu darjah 3-5 kami still sama kelas lagi tapi bila daa masuk darjah 6 kami terpisah , saya pindah kelas depan..huhu ! Macam nak tak nak jee masa tuu tukar kelas, padahal dekat jak pun rehat atau pulang boleh jumpa.

Tapi itu bukan masalah utama , even lain kelas daa kami still masih sama-sama. Masih ingat , asaljee rehat dia akan tunggu aku depan kelas kalau tak pun saya yang akan tunggu dia kat depan kelas. Senang citer saling menungglah...hhe ! Sosweet pula masa tuu kan Elya -..-

Bila masuk menengah kami still satu sekolah. Tapi beza kelas lagi , tapi dalam masa tuu kami still lah juga jumpa, tegur sapa kalau terserempak. Tapi taklah rapat macam sekolah rendah masing-masing pun sibuk tak selalu dapat jumpa kelas pun tak samakan. Pernah juga beberapa bulan kami langsung tak berhubung masa lepas SPM. Masa tuu masing-masing sibuk dengan urusan tersendiri. Dia pun ambil kerja partime. 

Tak sangka hubungan yang lama tergantung dalam beberapa bulan tak jumpa dia. Suatu hari tuu saya jumpa dia kat satu pusat mall. Rindu gileerr kot aku kat dia..huhu

''Suatu perkara yang aku jangka berlaku , suatu perkara yang aku tak pernah terlintas terjadi. Allah ! Mungkn itu ujian untuk mu sahabat. Bagaimana mungkin saat itu aku meluahkan apa yang tersirat di dalam lubuk hati..''

Takdir berpihak lagi kepada kita. Kita ditakdirkan untuk masuk Form 6 selepas dapat results SPM. Bahkan satu lagi. Alhamdulillah !! Sekian lama terpisah akhirnya Allah satukan kembali dalam kelas yang sama. Indah bukan aturan Allah. Hari demi hari kami lalui bersama , tawa gembira kongsi bersama. Sedih dan tangis juga kami kongsi bersama. Macam sharing is caing lahh....cuma bila dia nangis tuu tak dapat lah saya nak bagi dia tisu. Sebab masa tuu memang takde tisu dibawa...hehe (gurau jee..)

'' Apa-apa pun , dia sahabat yang terbaik untuk aku. Terima kasih , kerana menjadi sahabat yang baik sekaligus menjadi seorang pendengar yang setia. Just satu aku minta please stay strong even whatever situation that you will infront. Jadikan apa yang pernah berlaku sebelum nih sebagai iktibar buat aku, dirimu danjuga sahabat yang lain. Aku tidak akan sentiasa bersam sahabat-sahabat ku. Sebab suatu hari nanti kita akan terpisah jua bila Allah mengkehendakinya. Aku tidak selalu dapat menarik tangan kamu ketika kamu jatuh. Tidak juga selalu dapat menjadi orang pertama yang menghulurkan bantuan ketika kau perlukan. Tapi percayalah ! Allah.... ya ! Allah akan sentiasa ada bersama-sama kita. Allah akan jaga sahabat-sahabat ku ini untuk aku. Bila aku berada jauh dari mereka dan begitu juga sebaliknya. ''

Syukran sahabat ! Semoga persahabatan ini kekal...in shaa Allah dunia wal akhirat. Jaga diri ya sayang ! Innallaha ma'ana. Don't worry. Allah with us! Ana uhhibuki fillah ^_^

♥ Semoga Bermanfaat ♥

1 ulasan:

Unknown said...

assalamualaikum yusra..hehehe syukran ats coretan cute ini..ana hargainya...